Kultura popularna w Polsce 1944-1989

 Między projektem ideologicznym a kontestacją

Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 256
ISBN: 978-83-64703-45-4
Cena: 35,00

 Autorzy tekstów zgromadzonych w niniejszym tomie spróbowali przyjrzeć się temu, co obywatele PRL chcieli czytać i oglądać, czego słuchać i jak się bawić. Interesowała ich przestrzeń między projektem ideologicznym a kontestacją. Poddali analizie zarówno same teksty kultury popularnej, jak i zjawisko ich społecznego funkcjonowania. Wspólnym mianownikiem dla analizowanych w tomie zjawisk stała się ich popularność wśród odbiorców, niezależnie od tego, czy mieściły się one w obiegu oficjalnym, czy też wykraczały poza jego granice.

 

« wstecz

 

 

 

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

ul. Nowy Świat 72, 00-330 Warszawa, tel. (22) 826-99-45, 6572-895, faks. (22) 826-99-45